Wednesday, November 25, 2020

NLDအောင်ပွဲရပြီစိုးရိမ်စရာရှိလာနိုင်သလား

 #NLDအောင်ပွဲရပြီစိုးရိမ်စရာရှိလာနိုင်သလား ?

=============



ပြီးခဲ့တဲ့ ရွေးကောက်ပွဲမှာ အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ်က သောင်ပြိုကမ်းပြို အနိုင်ရရှိခဲ့တာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဝမ်းမြောက်ဝမ်းသာ ကြိုဆိုကြတဲ့လူတွေ အများကြီးရှိသလို၊ တချို့ကလဲ စောင့်ကြည့်ရအုံးမယ်လို့ ယူဆနေကြပြီး၊ ကျန်တချို့ကဆိုရင် စိုးရမ်စရာ အခြေအနေ ဖြစ်ပေါ်လာနိုင်တယ်လို့ သုံးသပ်ကြပါတယ်။ ဒီအထဲမှာ တစ်ဦးအပါအဝင်ဖြစ်တဲ့ ဒေါက်တာတင်မောင်သန်းနဲ့ ဦးကျော်ဇံသာတို့ ဆွေးနွေးသုံးသပ်ထားပါတယ်။


မေး ။ ။ NLD ရဲ့ အောင်ပွဲနောက်ပိုင်း ဖြစ်လာနိုင်တဲ့ အလားအလာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဒေါက်တာတင်မောင်သန်းက သူဘာကြောင့် စိုးရိမ်တယ်ဆိုတာကို အခုလိုစတင်ဖြေပါတယ်။


ဖြေ ။ ။ စိုးရိမ်တာကတော့ ရွေးကောက်ပွဲရလဒ်ကို လက်ခံတယ်လို့ တပ်မတော်ခေါင်းဆောင်က ပြောပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ပြီးခဲ့တဲ့ ၉၀ ရွေးကောက်ပွဲကို ပြန်ကြည့်ရင်လဲ ရွေးကောက်ပွဲရလဒ်ကို လက်မခံဘူးလို့ တပ်မတော်က မပြောခဲ့ပါဘူး။ အခြားသောအရွေ့တွေကို ကျနော် ကြည့်တဲ့အခါမှာ ၂၀၁၀ ဦးသိန်းစိန် တက်လာပြီးတဲ့အခါမှာ ယေဘုယျအားဖြင့် ပျော့ပျောင်းတဲ့ လမ်းစဉ်ကို သွားခဲ့တယ်။ အကူးအပြောင်းကို မပြောပါဘူး။ ဘာကြောင့်လဲဆိုရင် ဒီမိုကရေစီ အယူအဆ အမျိုးမျိုးရှိတဲ့အထဲမှာ ကျနော့်အနေနဲ့ လက်ခံတာကတော့ အကူးအပြောင်းဟာ အထူးသဖြင့် နိုင်ငံရေးသဘောတူညီမှုတစ်ခု အတိုက်အခံနဲ့ ရယူရတယ်။ ဖွဲ့စည်းပုံတစ်ခုကို အသစ်ဦးတည်ပြီးတော့ သွားရတယ်။ ဒီလိုအချက်တွေရှိမှ အကူးအပြောင်းလို့ ပြောပါတယ်။ ၂၀၁၁ ဦးသိန်းစိန်တက်လာတာက အဖွင့်ကာလကို ဦးတည်တာ ဖြစ်ပါတယ်။ အကူးအပြောင်းလို့ အဲဒီလို ကျနော်က မမြင်ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ ဦးသိန်းစိန်အစိုးရလက်ထက်မှာပဲ တပ်မတော်က လုပ်ကိုင်လာပုံတစ်ချို့က သံသယ ဖြစ်စရာတွေ စပြီးရှိလာပါတယ်။


ပထမဦးဆုံး ဦးရွှေမန်းကို ဖြုတ်ချလိုက်တယ်။ ဒါက ကြံ့ခိုင်ဖွံ့ဖြိုးရေးပါတီတစ်ခုအတွင်းက ပဋိပက္ခလို့ ပြောလို့ရပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ တပ်မတော်ပါဝင်ဖို့ မလိုပါဘူး။ တပ်မတော်ပါဝင်ခဲ့တယ်လို့ ကြားသိရတယ်။ ဒါက မကောင်းပါဘူး။ တပ်မတော်က နိုင်ငံရေးထဲမှာ မိမိ နိုင်ငံရေးယူဆချက်တွေနဲ့ မတူလို့ရှိရင် ကိုယ်ထူထောင်ထားတဲ့ပါတီ၊ ကိုယ်နဲ့ အင်မတန်မဟာမိတ်အကျဆုံး ပါတီကိုတောင် သည်းမခံဘူးဆိုတာကို ပြပါတယ်။ အဲဒါက နည်းနည်းစိုးရိမ်စရာကောင်းတယ်လို့ ကျနော်ထင်ပါတယ်။ အဲဒီကတည်းက စပြီးတော့ စိုးရိမ်ပါတယ်။ နောက်ပြီးတော့ ဖြစ်ပေါ်လာတဲ့ နိုင်ငံရေးကို ကြည့်လို့ရှိရင် လက်ယျာစွန်း နိုင်ငံရေးကို သွားနေတာကို တွေ့ရပါတယ်။ ဒါက နိုင်ငံတကာမှာလည်း လက်ယျာစွန်း နိုင်ငံရေးဘက်ကို ညွှတ်လာတာကို တွေ့ရတယ်။ ဥပမာ အမေရိကန်ထရမ့်လိုမျိုးပေါ့။ လက်ယျာစွန်းနိုင်ငံရေးဆိုတာ ဘာကိုပြောလာသလဲဆိုတော့ မိမိအုပ်စုကို ပိုပြီးအလေးပေးလာတယ်။ လူမျိုးရေးသဘောအရ၊ ဘာသာရေးသဘောအရ ကြည့်တယ်။ နောက်ပြီးတော့ မိမိတဲ့ မတူတဲ့၊ လူမျိုးဘာသာမတူတဲ့ လူတွေကို ကြောက်လန့်လာတယ်။ အဲဒီအတွက် စိုးရိမ်လာတယ်။ အဲဒါကို လုံခြုံရေးခြိမ်းခြောက်မှု တစ်ခုအနေနဲ့ မြင်လာတယ်။ ဒါတွေက လက်ယျာစွန်းဝါဒရဲ့ သရုပ်လက္ခဏာတွေ ဖြစ်ပါတယ်။


အဲဒီဘက်ကို တပ်မတော်က ရွေ့လျားလာတယ်လို့ မြင်ရတယ်။ လက်ယျာစွန်းနိုင်ငံရေးနဲ့ စစ်တပ်နဲ့ပေါင်းပြီးဆိုရင် အန္တရာယ်ရှိတယ်လို့ ကျနော် ဒီလိုပဲ နားလည်ပါတယ်။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ မြန်မာနိုင်ငံမှာ လက်ယျာစွန်းနိုင်ငံရေးကို ရွေ့လာတယ်ဆိုတာက ဆရာပြောတာ လူနည်းစုတော့ ဟုတ်တာပေါ့ - အမျိုးသားရေး ဘာညာပြောတယ်။ တပ်မတော်လည်း အဲဒီဘက်ကို ပါတယ်လို့ ဦးတင်မောင်သန်းက ယူဆတယ်။ ဒါပေမဲ့ မြန်မာနိုင်ငံမှာ ရွေးကောက်ပွဲမှာ ပြည်သူတွေ အမြောက်အမြားက သောင်ပြိုကမ်းပြို မဲပေးပြီးတော့ အနိုင်ရခဲ့တဲ့ပါတီမှာ ဒီလိုသဘောထားမျိုး ရှိတယ်လို့ ဘယ်လိုခန့်မှန်းနိုင်သလဲ။ NLD မှာဆိုရင် အခုဆိုရင် အရင်တုန်းက မပါဝင်ခဲ့တဲ့ မူစလင်အမတ်တချို့တောင်မှ ပါဝင်လာတာကို တွေ့ရတယ်။ သူတို့သဘောထားပျော့ပျောင်းမှုကို ပြနေတာလို့ ကျနော် ထင်ပါတယ်။ ပြည်သူတွေကလည်း သူတို့ကို သဘောကျလို့ပဲ ထောက်ခံခဲ့တာဆိုတော့ ပြည်သူလူထုတစ်ရပ်လုံးအနေနဲ့ အမျိုးသားရေး လက်ယျာစွန်းဝါဒဘက်ကို ရွေ့နေတယ်လို့ ပြောလို့မှန်ပါ့မလား။


ဖြေ ။ ။ ဆရာနဲ့ကျနော် သဘောတူပါတယ်။ ပြည်သူက မရွေ့ပါဘူး။ တပ်မတော်က ရွေ့တာပါ။ တပ်နဲ့ပါတီက ရွေ့တာပါ။ အဲဒါက ပဋိပက္ခရဲ့ အရေးကြီးတဲ့ ဘက်တစ်ဖက် ဖြစ်နေပါတယ်။ ပဋိပက္ခရဲ့ အခြားသော ဘက်တစ်ဖက်မှာ အခုနေ ဆရာပြောခဲ့တဲ့ အမျိုးသားပြန်လည်သင့်မြတ်ရေးကို ရှေ့ရှုတဲ့၊ ပိုပြီးပျော့ပျောင်းလာတဲ့ အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ် ပြည်သူတွေ ရှိပါတယ်။ ဒါက အဲဒီပဋိပက္ခ တစ်ခုလုံးကိုကြည့်လိုက်ရင် စိုးရိမ်စရာ ကောင်းပါတယ်။ စိုးရိမ်တယ်ဆိုတာက အဲဒါကို ပြောတာပါ။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ တစ်ဘက်မှာလဲ တပ်မတော်က အမျိုးသားရေးလို့သာ ပြောပေမယ့်လဲ တိုင်းရင်းသားတွေအရေးမှာတော့ သဘောထားပျော့ပျောင်းလာတယ်လို့ ကျနော်တို့ မယူဆနိုင်ဘူးလား။ အထူးသဖြင့် ရွေးကောက်ပွဲ ပြန်လည်ကျင်းပနိုင်ဖို့ AA က ပြောတယ်။ တပ်မတော်က ထောက်ခံတယ်။ အခု အပြင်းအထန်ဆုံး တိုက်ပွဲတွေဖြစ်နေတဲ့ ရခိုင်ပြည်နယ်မှာ တိုက်ပွဲတွေ ငြိမ်းအေးသွားတယ်။ ဆိုတော့ ဒီဟာကို အကောင်းမြင်ပြီးတော့ အဲဒီသဘောထားမျိုး ဟုတ်ပါ့မလားဆိုပြီး သံသယ ရှိစရာ ဖြစ်မနေဘူးလား။


ဖြေ ။ ။ တိုက်ဆိုင်တာကလဲ ရွေးကောက်ပွဲပြီးပြီချင်း နောက်တစ်ရက်မှာ AA နဲ့ ပတ်သက်တဲ့ ကြေညာချက်တစ်ရပ် တပ်မတော်က ထုတ်ပြန်တယ်။ နောက်ပြီးတော့ ဝကိုသွားပြီးတော့ ကာကွယ်ရေးဦးစီးချုပ်က သွားတွေ့တယ်။ ဒါတွေအားလုံးမှာ အစိုးရအဖွဲ့နဲ့ ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်နဲ့ သဘောတူညီပြီးတော့ ဝိုင်းဝန်းဆောင်ရွက်ကြတယ်ဆိုရင် အတိုင်းထက်အလွန် အင်မတန်ကောင်းတဲ့ ကိစ္စပါ။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီလိုမဟုတ်ဘူးဆိုရင် ဘာကြောင့် ရွေးကောက်ပွဲပြီးပြီချင်း ကတိုက်ကရိုက်ကြီး လုပ်ရတာလဲဆိုတဲ့ အဲဒီလိုမေးခွန်းမျိုး ထုတ်ခဲ့ရင်ကော ကျနော်တို့ မေးခွန်းထုတ်ထိုက်တဲ့ အနေအထား ဖြစ်သလား။ မဖြစ်ဘူးလား။ ဒါကိုလဲ ချိန်းရပါတယ်။ သုံးသပ်တဲ့ လူတစ်ယောက်အနေနဲ့။ ဆိုတော့ ဒါလေးတွေက ဘာကြောင့်သွားလဲ။ ဘယ်လိုသွားသလဲ။ ဘယ်လိုရည်ရွယ်ချက်လဲ။ ကျနော်တို့ မရှင်းလင်းပါဘူး။ ပွင့်လင်းမြင်သာစွာ ပြောတာတွေလည်း မကြားရသေးပါဘူး။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ တပ်မတော်အကြီးအကဲတစ်ယောက်အနေနဲ့ အဲဒီလို ခရီးသွားမယ့်ကိစ္စတွေမှာ အစိုးရရဲ့ သဘောတူညီချက် ရှိဖို့လိုတယ်။ ညှိနှိုင်းဖို့လိုတယ်ဆိုတဲ့ ပြဌာန်းချက်သောလည်းကောင်း၊ အစဉ်အလာသောလည်းကောင်း ရှိခဲ့ပါသလား။ ရှိနေသလား။ လိုအပ်ပါသလား။


ဖြေ ။ ။ နှစ်ဖွဲ့ထဲ မတွေ့ရဘူးလို့ မဆိုလိုပါဘူး။ တွေ့လို့ရပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အချိန်ကာလအခြေအနေ ပဋိပက္ခထဲမှာ အင်မတန် တင်းမာနေတဲ့ အခြေအနေကနေမှ ဖြစ်ပေါ်လာနေတာတွေ ဒါတွေက ကျနော်တို့ မစဉ်းစားထိုက်ဘူးလို့ ဆရာ ထင်ပါသလား။


မေး ။ ။ တချို့က သုံးသပ်ကြတယ် တပ်မတော်နဲ့ NLD အစိုးရတို့ ဆက်ဆံရေးက ပြီးခဲ့တဲ့ (၅) နှစ်ကာလမှာ အတော်လေး အဖုအထစ်တွေ ရှိခဲ့တယ်။ အဆင်မပြေတာတွေ ရှိခဲ့ပေမယ့်လဲ အခုနောက်ပိုင်းနှစ်တွေမှာ နည်းနည်းလေး ပြေလည်မှု ရရှိချင်တဲ့သဘော ရှိလာတယ်လို့ သုံးသပ်ကြတယ်။ အဲဒါကို ဆရာ ဘာပြောလိုပါလဲ။


ဖြေ ။ ။ ကျနော်တို့ နောက်ဆုံးတွေ့ရတာကတော့ ပင်လုံညီလာခံမှာ တပ်မတော်ကာကွယ်ရေးဦးစီးချုပ် ပြောသွားတဲ့မိန့်ခွန်း၊ မျက်နှာအနေအထား၊ မိန့်ခွန်းပြောပုံဆိုပုံ၊ ပြောပေါက်ဆိုပေါက်တွေကို ကြည့်တဲ့အခါမှာ အားတက်စရာ မတွေ့ရပါဘူး။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ တပ်မတော်က ငြိမ်းချမ်းရေးလုပ်ဆောင်ဖို့အတွက် အခု အထူးငြိမ်းချမ်းရေးအဖွဲ့တစ်ဖွဲ့ ဖွဲ့စည်းခဲ့တယ်။ ဗိုလ်ချုပ်ကြီးတွေ ပါဝင်တဲ့အဖွဲ့ ဖြစ်တယ်။ ဆိုတော့ အဲဒီကိစ္စကိုရော ကြိုဆိုစရာ မကောင်းဘူးလား။ တကယ်တော့ ငြိမ်းချမ်းရေးညီလာခံမှာတော့ သူတို့ ညှိရမှာပေါ့။ သို့တည်းမဟုတ် ငြိမ်းချမ်းရေးကို သူ ဦးအောင်လုပ်မယ်၊ ငါ ဦးအောင်လုပ်မယ်ဆိုပြီး လက်ဦးမှုယူပြီး အပြိုင်လုပ်နေကြတာလား။ ဆရာ ဘယ်လိုမြင်ပါသလဲ အဲဒီကိစ္စကို။


ဖြေ ။ ။ ကျနော်လည်း အဲဒီလို တွေးချင်ပါတယ်။ အဲဒီလို မြင်ချင်ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ငြိမ်းချမ်းရေးလုပ်နေကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေကို အဲဒီလို ကြေညာချက်ထုတ်တာကို ဘယ်လို နားလည်ရမလဲလို့ မေးကြည့်တဲ့အခါမှာ ကျနော်တို့ ဘာမှတုံ့ပြန်ချက် မရပါဘူး။ ဆိုတဲ့အခါကြတော့ အခုန ဆရာပြောသလိုသာ အင်မတန် အပြုသဘောဆောင်တဲ့ ကောင်းတယ်လို့ လုပ်ဆောင်နေကြတဲ့ လူတွေက မြင်ကြတယ်ဆိုရင် ကျနော် အင်မတန် ဝမ်းသာမှာပါ။ ကြိုဆိုမှာပါ။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီလို မဟုတ်ဘဲနဲ့ လုပ်ဆောင်နေကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေကိုယ်တိုင်က ဒွိဟ ဘာလဲဘယ်လိုလဲ ဖြစ်နေလို့ရှိရင် အဲဒီလို ငြိမ်းချမ်းရေး လုပ်ဆောင်ဖို့က သင့်တော်တဲ့ ငြိမ်းချမ်းရေး လုပ်ဆောင်မှုလို့ မဟုတ်ဘူးလို့ ထင်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ တစ်ခုရှိတယ် ကျနော်တို့က ဒါထက်ပိုပြီးတော့လဲ ချိန်ကြည့်ဖို့ လိုလိမ့်မယ်လို့ ထင်တယ်။ တပ်မတော်က ဒီဘက်ပိုင်းမှာ (၂၆၁) အရင်တုန်းက သဘောမတူဘူး။ အခု (၂၆၁) ကို လုပ်ဖို့တိုက်တွန်းလာတယ်။ နောက်ပြီးတော့ အချိုးကျ ကိုယ်စားပြုမှုစနစ်ကို လုပ်ဖို့ ပြောလာတယ်။ ဒါတွေအားလုံးဟာ အာဏာကို အသွင်ယူပြုပြီး ပြောလာတာ ဖြစ်တယ်လို့ ကောက်ချက်ချလို့ ရပါတယ်။ အဲဒီလို အာဏာပြုရေး ယူဖို့အတွက် အာဏာတူယူပြုဖို့အတွက် ငြိမ်းချမ်းရေးဟာ သူ့ရဲ့ Legitimacy အချက်လို့ သူ့မှာ ဒါပဲရှိပါတယ်။ တခြားဘာမှ မရှိပါဘူး။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ ကျနော်မေးချင်တာက ငြိမ်းချမ်းရေးလုပ်တယ်ဆိုတာ သူ့ Legitimacy အတွက်ပဲလုပ်လုပ်၊ ဘယ်သူ့အတွက်ပဲလုပ်လုပ် ငြိမ်းချမ်းရေး လုပ်တယ်ဆိုရင်တော့ တကယ့်အရွေ့ကို တကယ့်ထိရောက်မှုကို ကြည့်ပြီးတော့ လက်ခံသင့်တယ် မဟုတ်ဘူးလား။


ဖြေ ။ ။ ငြိမ်းချမ်းရေးကို လိုချင်လို့ တကယ်လုပ်တာနဲ့ အာဏာအတွက် ငြိမ်းချမ်းရေးကို ဘန်းပြတာက မတူပါဘူး။ ဒီလိုပြောတဲ့အတွက်ကြောင့်မို့ ဒီခြေလှမ်းတွေ အကုန်လုံးက အဲဒီကို လှမ်းနေတယ်လို့ ကျနော် စွပ်စွဲတာ မဟုတ်ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီလို ရှင်းရှင်းလင်းလင်း မြင်ရဖို့လဲ ကျနော်တို့မှာ အချက်အလက်တွေ မရှိသေးပါဘူး။


မေး ။ ။ ဒါပေမဲ့ ဒီဟာက သူ့နိုင်ငံရေးအတွက် သက်သက်မဲ့ ငြိမ်းချမ်းရေးကို ဘန်းပြခြင်းသာ ဖြစ်တယ်။ ငြိမ်းချမ်းရေးကို တကယ်လုပ်မှာ မဟုတ်ဘူးလို့ ယတိပြတ် ပယ်ချလို့တော့ မရသေးဘူးပေါ့။


ဖြေ ။ ။ ကျနော်တို့ ဘာမှတော့ ပြောလို့မရသေးပါဘူး။ ငြိမ်းချမ်းရေးအတွက်လဲ ဖြစ်ချင်ဖြစ်မယ်။ ငြိမ်းချမ်းရေးကို တဘက်တည်းက ဒါက ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် လုပ်တာမဟုတ်ဘူး။ ကျနော်လုပ်တာ ဖြစ်တယ်ဆိုတယ်ဆိုတာလေးကို ဒီလိုပြချင်တဲ့အတွက်ကြောင့် လုပ်သွားတယ်ဆိုလို့ရှိရင် ငြိမ်းချမ်းရေးရရင် ကောင်းပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ အဲဒီလို လုပ်ပုံကိုင်ပုံက ယုံကြည်မှုတစ်ခုလုံးကို ထူထောင်ဖို့အတွက်တော့ မဟုတ်ဘူး။ အရေးကြီးတဲ့ အချက်တစ်ချက် ရှိတယ်။ ညီညွှတ်ရေး၊ တိုင်းပြည်ပြန်လည်ထူထောင်ရေးမှာ ယုံကြည်မှုဆိုတာ သိပ်အရေးကြီးတယ်။


မေး ။ ။ အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ်ဘက်ကရော ဘာလုပ်ပေးဖို့ လိုသလဲ။ အရင်ထက်ပိုပြီးတော့ မဲတွေ အမြောက်အမြား နိုင်လာတဲ့ အဖွဲ့အစည်း ဖြစ်တယ်။ အစိုးရလည်း ဖွဲ့စည်းနိုင်မယ်ဆိုတော့ အောင်မြင်တဲ့ အဖွဲ့အစည်းတစ်ခုအနေနဲ့ ဒီနေရာမှာ အလျှော့ပေး ဆက်ဆံတာ၊ ပြေလည်မှုရအောင် လုပ်ဖို့က သူတို့မှာလဲ တာဝန်အများကြီး ရှိမယ်လို့ ထင်ပါတယ်။ အဲဒီတော့ အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ်က ဒီအတွက် အချက်ပြလာတာ၊ လုပ်မယ့်အလားအလာ ဘယ်လိုမြင်ရသလဲ။


ဖြေ ။ ။ ဘေးကနေ သုံးသပ်တဲ့လူတစ်ယောက်အနေနဲ့ ပြောရရင်တော့ အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ်မှာ ညှိနှိုင်းဆွေးနွေးရေး မူဝါဒက အရင်ကလဲရှိတယ်။ အခုလဲ ရှိလိမ့်မယ်လို့ ကျနော် ထင်ပါတယ်။ တိုင်းရင်းသားတွေနဲ့ အစိုးရနဲ့ တပ်မတော်နဲ့ ငြိမ်းချမ်းရေး ဆွေးနွေးပွဲကို ပိုပြီးတော့ မြန်မြန်ဆန်ဆန် လုပ်နိုင်လို့ရှိရင် ဒါက အားလုံးအတွက် အင်မတန်ကောင်းတဲ့ ထွက်ပေါက်ပါပဲ။


မေး ။ ။ ဖြစ်လာနိုင်မယ့် အလားအလာကော မြင်ပါသလား။


ဖြေ ။ ။ ဖြစ်လာနိုင်မယ့် အလားအလာ ရှိပါတယ်။ Union Accord ပြည်ထောင်စု သဘောတူညီချက် အပိုင်း (၃) မှာလည်း ၂၀၂၀ အလွန်မှာ ဆောင်ရွက်ဖွယ်ရာ ကိစ္စရပ်များဆိုပြီး ဖော်ထုတ်ထားတာတွေလည်း ရှိပါတယ်။

#crdVOA

Will there be any worries after the NLD victory?


 There are many people who are happy that the National League for Democracy (NLD) has won a landslide victory in the last election.  Some think they will have to wait and see.  Others consider it a worrying situation.  One of them is Dr. Tin Maung Than and U Kyaw Zanthar.


 Question  :  Dr Tin Maung Than began by saying why he was worried about the potential for a post-NLD victory.


 Answer:  :  The military leader said he was concerned about accepting the election results.  However, the military has not said it will not accept the results of the last 90 elections.  When I look at the other shifts, after Thein Sein came to power in 2010, I generally took a softer path.  I'm not talking about transition.  Because of the various ideas of democracy, I accept that the transition is to get a particular political agreement with the opposition.  We have to move towards a new structure.  Only then can the transition be made.  The rise of Thein Sein in 2011 is aimed at the opening period.  I do not see that as a transition.  But under Thein Sein's government, some doubts about how the military works have begun.


 First, Shwe Mann was ousted.  This is a conflict within the USDP.  But the military does not need to be involved.  I heard that the Tatmadaw was involved.  This is not good.  If the Tatmadaw does not agree with its political ideology in politics, it will form its own party.  It shows that it does not tolerate even the party that is closest to you.  I think that's a little worrying.  I have been worried since then.  And if you look at the emerging politics, you can see that it is moving to far-right politics.  This is also seen as a shift towards far-right politics internationally.  For example, American Trump.  I became more and more focused on my group because of what far-right politics was all about.  In terms of race,  From a religious point of view.  And then you have your own differences.  I became afraid of people of different races and religions.  I became worried about that.  It is seen as a security threat.  These are the hallmarks of far-rightism.


 The Tatmadaw seems to be moving in that direction.  This is how I understand the dangers of combining far-right politics with the military.


 Question  :  But it is true that only a minority of people are moving towards far-right politics in Burma.  Tin Maung Than thinks that the Tatmadaw is also involved.  But how can one predict that this is the attitude of the party that won a landslide victory in Burma's elections?  In the NLD, even some Muslim MPs who were not before are now joining.  I think they are showing softness.  Is it right to say that the people as a whole are moving towards nationalist far-right because they supported them because they liked them?


 Answer:  :  I agree with the teacher.  The people did not move.  The Tatmadaw is moving.  The army and the party are moving.  This is an important side of the conflict.  On the other side of the conflict, you are talking about national reconciliation.  There is a softer people of the National League for Democracy.  This is worrying given the whole conflict.  That's what anxiety is all about.


 Question  :  But on the other hand, even though the Tatmadaw only speaks of nationalism, can we not assume that the attitude towards ethnic nationalities has softened?  In particular, the AA called for a re-election.  The Tatmadaw supports it.  Fighting has calmed down in Rakhine State, which is currently experiencing heavy fighting.  So, with that in mind, is there any doubt that this is the case?


 Answer:  :  Coincidentally, the Tatmadaw issued a statement regarding the AA the day after the election.  Then the Commander-in-Chief went to Wa.  If all this is agreed upon by the government and Aung San Suu Kyi, it would be great.  But if not, why is it that we have to ask such a direct question immediately after the election?  Isn't it?  This too has to be changed.  As a reviewer.  So why did these things go away?  How did it go?  What is the purpose?  We are not clear.  We have not heard any transparent talks.


 Question  :  But as an army chief, you need to get the government's consent for such travel.  A provision that needs to be negotiated;  Was it traditional?  Is there?  Is it necessary?


 Answer:  :  This does not mean that they are not found in both groups.  It can be seen.  But do you think we should not think that these are just emerging from a very tense situation in conflict over time?


 Q  :  Some say the relationship between the military and the NLD government has been strained over the past five years.  Despite the inconveniences, it is thought that in recent years there has been a tendency to seek some sort of resolution.  What do you want to say to that?


 Answer:  :  The last thing we saw was a speech by the Commander-in-Chief at the Panglong Conference.  Facial expressions;  How to give a speech;  There was nothing encouraging about the conversation.


 Question  :  However, the Tatmadaw has now formed a special peace group to work for peace.  It is a group of generals.  So isn't that a welcome addition?  In fact, they have to negotiate at the peace conference.  Or he will make peace.  Are they taking the initiative and competing to make it U Aung?  What do you think about that?


 Answer:  :  I would like to think so.  I want to see that.  But when we asked the peace activists how they understood the statement, we did not respond.  I would be very happy if the people who are doing this are very positive, as you said.  Welcome  But if the people who are doing it are not sure what they are doing, I do not think it is a proper peace process.  So there is one thing, I think we need to weigh more than that.  The Tatmadaw did not agree with this in the past (261).  Now I urge you to do 261.  He also called for a system of proportional representation.  It can be concluded that all this is said in the form of power.  He has the legitimacy of peace in order to seize power.  There is nothing else.


 Question  :  But what I want to ask is, is peace making only for his legitimacy?  If you work for peace for someone, shouldn't you accept the real move in terms of efficiency?


 Answer:  :  There is a difference between actually doing it for the sake of peace and pretending to be peace for power.  Because of this, I do not accuse all of these steps of being there.  But we do not yet have the data to see that clearly.


 Question  :  But this is just a show of peace for his politics.  It cannot be ruled out that peace will not be achieved.


 Answer:  :  We can't say anything yet.  It may be for peace.  This is not what Aung San Suu Kyi did for peace alone.  If I did it because I wanted to show that I did it, then it would be good to have peace.  But that is not the way to build trust.  There is an important point.  Unity;  Trust is very important in rebuilding the country.


 Question  :  What does the NLD need to do?  It is an organization that has won more votes than ever before.  As a successful organization, the government can also form a compromise.  I think they have a lot of responsibility to make it work.  So the National League for Democracy is signaling for this.  How do you see the potential?


 Answer:  :  As a side observer, the NLD has a policy of negotiation in the past.  I think it will be there now.  If peace talks between the government and the ethnic groups can be held more quickly, this would be a great solution for all.


 Question  :  Do you see the potential?


 Answer:  :  It has the potential to happen.  Section 3 of the Union Accord also sets out the issues to be addressed after 2020.

 #crdVOA

No comments:

Post a Comment

ပြင်ဦးလွင် တန်ဆောင်တိုင် ပွဲတော် ဆင်နွှဲ

  ▶️မန္တလေးတိုင်း ပြင်ဦးလွင်မြို့နယ်မှာ ၂၀၂၂ခုနှစ် နိုဝင်ဘာ ၆ရက် တနင်္ဂနွေနေ့က ကျင်းပခဲ့တဲ့ တန်ဆောင်တိုင် မီးပုံးပျံပွဲတော်ဖြစ်ပါတယ်။ လူထောင...